الأحد، 12 ديسمبر 2010

امي الحبيبه اسماء محفوظ (لجزء الاول )..


امي كل الناس ليها ام واحده لكن انا الحمد لله ربنا انعم ليا ب3 امهات امي وعمتي والثالثه هي اسماء محفوظ ..
اسماء محفوظ الناس كلها عرفها لكن محدش يعرف اسماء محفوظ من جوا الا عدد قليل لا يتعدي اصابع اليد الواحده وانا الحمد لله من الناس ده بصفتي ابنها ناس كتير بتستغرب من الموضوع وفيه ناس مش بتصدق وناس بتكون فرحانه بالموضوع ..
مش عارف الموضوع ده جيه ازاي بس اللي انا عارفه ان مره واحده لقيتها بتقولي انتي ابني ولقيت نفسي بقولها يا امي ازاي مش عارف السبب بس اللي انا عارفه انها جوها حنان امومه لا ينتهي حسيت بخوفها عليا وحسيت بمومتها عليا حسيت نفس اللي بحسه من اتجاه امي انا مش عارف اتكتب ايه ولا اقول ايه لكن انا بشكر ربنا انه اعطاني نعمه كبيره اوووووووووووي اسمها اسماء محفوظ ..
اسماء ليها مواقف كتير الناس مش عارفها وكمان ليا مواقف معاها منها الحزين ومنها الكوميدي ..
انا فاكر مره اتخانق معاها خناقه كبيره اوووي وزعلنا مع بعض ساعتها قعدت طول الليل بعيط ومش عارف انام ولما هي صحيت لقيتها بتتصل بيا وبتزعقلي وبتقولي ربنا مش قالي ولا تقل لهم اف ولا تنهرهما اول لما قلتلي كده عنيا دمعت وبقلبي فرح وبعد لما قفلت معاها قعدت اعيط مع نفسي من الفرح ..
الحمد لله لم يمر اكتر من يوم واحنا زعلنين من بعض وفي اوقات كتير بيكون ساعات وكل مره هي اللي بتتصل وبتكلمني بقلب الام ومره اتصلت بيا واحنا زعلنين بعدها بساعه وقبلها جالي تليفون من حد بيقولي مالك فيكي ايه وزعلان قولتله اسماء قالتلك كلمني قالي اه وعلي فكره هي زعلانه اوووي بسببك وبعدها قفلت معاه لقيتها بتتصل بيا بتعزقلي اوووي بتقولي احنا كل يوم نتخانق وانت عاوز تتربي من اول وجديد علشان انا معرفتش اربيك ساعتها حسيت بامي وهي بتزعق ليا علي حاجه غلط ..
اول لما حبيت جريت عليها وقولت ليها انا بحب واحده واسمها كذا قالتلي لازم اكلمها وكلمتها وبقوا صحاب وهي كمان لما حبت كنت اول واحد عارف وفرحت جدا جدا بس حسيت بالخوف من انها تضيع وملقهاش جنبي ولما حسيبت كده قالتلي يا عبيط في حد يقدر يستغني عن ابنه انا عمري ما هبعد عنك ...
اسماء محفوظ انسانه لا تتكرر في هذا الزمن ليس لما مثيل ابدا بحبها اووووووووووي اكتر من نفسي وبكون فرحان اوووي لما اكون معاها بحب جدا امشي معاها واتكلم معاها بحس اني ابنها اللي بحميها بخاف عليها من اي حاجه بخاف انها تزعل بخاف انها تزعل مني قبلها ابيض لو قاعد من هنا للسنه اللي جيه علشان اتكلم عنها عمري ما هديها حقها ..
عمري ما هنسي وقفتها جنبي في حاجات كتير لو محتاج فلوس او محتاج اتكلم معاها عمرها ما خلتني احسن اني لوحدي خالص عمرها ما شفتني تعبان او مخنوق ومتكلمتش معايا ..
عمري ما هنسي خوفها عليا لما بكون محبوس اكتر واحده بكون شايل هما لما اتمسك بقول لنفسي ربنا يستر عليها لما تعرف مكالمتها ليا بعض لما بخرج بحس في صوتها الخوف عليا والقلق ...
الحاجه الغريبه ان في ناس بتقول اني بحب اسماء وعاوز ارتبط بيها طيب ازاي وانا اساسا لما ارتبط اول واحده كانت عارفه ده غير فرق السن اللي بينا ده غير انا كنت موافق علي كذا عريس اتقدم ليها وهي كانت رافضه ....والله هبل وخلاص ..
عمري ما هنسي اللي عملته معايا يوم وفاه حسام ووقفتها جنبي وكمان لما خرجت من 6 ابريل وكل مره اتحسبت فيها ..
والله العظيم اقسم بالله لو طلبت مني عمري كله فدها ومش هيغلي عليها المهم اني اشوفها مبسوطه ...
ابتسامتها اغلي حاجه عندي في الدنيا ..انها تكون سعيده بتخلي الدنيا كلها حلوه ...ضحكتها بتخلي الدنيا كلها تضحك ودمعتها بتقطعني بحس اني بموت لما اسمع صوتها في التليفون وهي بتعيط او لو معاها وعيط ..
نفسي اقبل يدها التي مسحت دموعي التي طبطت عليا وانا مخنوق وتعبان ..
اقبل قدمها لان الجنه تحت اقدام الامهات قدمها التي تسير كثير لتكون معي .
اقبل راسها تعظيما لمكانتها الكبيره في قلبي ومكانتها عند الله لانها امي ومكانه الام كبيره عند الله .
بكون فرحان اوووي لما تعرف الناس اني ابنها ثقتها فيها كبيره جدا حبها ليا ملهوش حدود ولا ليه نهايه .
انتي بجد احن ام انا بحبك اوووي وبتوحشنيني في اللحظه اللي مش بكون معاكي فيها ..
امي الحبيبه لو دفعت بعمري لسعادتك سيكون جزء صغير من واجبي اتجاهك ..
رجائي من الله ان لا يفرقنا ابدا ..وانتي وعدتيني انك لما تتجوزي مش هتبعدي عني خالص..
انا مش عاوز اخوات تاني يقسموا معايا حنانك وعطفك وحبك لاني بغير جدا جدا وانتي عارفه كفايه عليكي انا ..
ربنا يخليكي يا امي ويسعدك وتكوني احسن انسانه في الدنيا وتكوني جنبي علي طول
(( يا رب انته اعطيتي هذه الانسانه لكي تسعد حياتي اذا كتبيت علينا الفراق فلا تبقيني في هذه الحياه وحيدا من غيرها لانه نوري في هذه الدنيا الظالمه ))...

هناك 10 تعليقات:

  1. ربنا يديم بينكم الحب والوفاء والاخلاص

    ردحذف
  2. الشرموطه اسماء محفوظ
    هتتناكى يالبوه

    ردحذف
  3. ياريت تمسح تعليق الوغد ده

    ردحذف
  4. انا من كل قلبي اتمنى نجاح انتفاضتكم وعقبال عندنا في اليمن ولازم تكملوا المشوار حتى يسقظ الديكتاتور الغير مبارك

    ردحذف
  5. حسبي الله و نعم الوكيل فيكي يا عميلة يا تافهة

    ردحذف
  6. حسبى الله ونعم الوكيل فى كل شخص منافق وتافه زيك انت واسماء محفوظ العميله

    ردحذف
  7. دى بنت متناكه عايزه الحرق بجاز

    ردحذف
  8. مين اسماء محفوظ دى ؟؟ ليه بحاول دايما نعمل للخرة سعر ؟؟ اما الاخ سوكا يؤسفى اقولك انك خريان مش دريان !!!

    ردحذف
  9. ايه الهبل ده انا اول مرة اشوف واحدة بتعمل دعاية لنفسها بالشكل الاهبل ده ويا ترى فى متخلفين عقليين مصدقين الكلام ده

    ردحذف
  10. وهما علموها الحنية دى وهما بيدربوها تخرب البلد ولا دى من حنيتهم عليها ولا خدت شنطة حنية مع الفلوس اللى هيا خدتها عشان تبيع بلدها

    ردحذف